Veelgestelde vragen

Wij komen doorgaans vrijblijvend op bezoek voor een offerte om onze kwaliteit te bewaken en een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de aanstaande verhuizing. Met deze informatie kan ons team de benodigde voorbereidingen te treffen, zodat de verhuisdag vlekkeloos en ontspannen kan verlopen. Hierbij houden wij ons uiteraard aan de geldende RIVM-regels. Wij houden 1,5 meter afstand, desinfecteren onze handen voorafgaand aan het bezoek en dragen naar wens eenmondkapje.

We kunnen echter ook ‘virtueel’ door de huidige woning lopen - door middel van videobellen- om een offerte op te stellen. Vraag gerust naar de mogelijkheden.

Verhuis ik (deels) zelf of wil ik geheel ontzorgd worden?
Let hierbij op de volgende zaken: klantreviews, hoe goed zijn mijn spullen beschermd, verzekeringen (hoogte eigen risico) en zekerheid. Bij een Erkende Verhuizer weet u zeker dat een en ander perfect geregeld is.

Kijk ook naar zaken die u eventueel zelf wilt doen, en weeg de bijkomende kosten (eventuele huur voertuigen, wegbrengen afval) hiervan af tegen de kosten - en het gemak van het uit handen geven hiervan.

Dit is met name afhankelijk van de hoeveelheid inboedel die verhuist dient te worden. Maar ook van het type woonhuis, uw gezinssamenstelling, bereikbaarheid van woning of appartement (binnenlift) etc.

Wij staan klaar om, kosteloos, op bezoek te komen om een vrijblijvende offerte op te stellen.

Neem vandaag nog contact op voor een afspraak.

Tijdens het offertebezoek wordt besproken wat de wensen zijn inzake de verhuizing: van de zogenaamde VIP-verhuizing tot de verhuizing van enkele meubelstukken. Wij zijn gespecialiseerd in ‘ontzorgd verhuizen’. Denk hierbij aan ons in- en uitpakteam, handyman, de mogelijkheid tot demonteren en monteren van meubels, het afvoeren van overbodige inboedel etc.

Aan hand van de besproken wensen maken wij een offerte op. Mocht deze niet in uw budget passen, kunnen we ter plaatse de mogelijkheden bespreken. Zijn er bepaalde zaken die zelf gedaan kunnen worden, voorbereidingen die u zelf alvast kunt treffen? De offerte kunnen wij daar op aanpassen, elke verhuizing is immers uniek en maatwerk is ons team op het lijf geschreven.

Doe dit met name in de voorbereidende fase.

Op de verhuisdag zelf is ons team zo goed op elkaar ingespeeld, dat dit het soepelste verloopt zonder anderen over de vloer. Het enige dat u hoeft te doen, is aanwijzingen te geven waar bepaalde meubels geplaatst mogen worden, en te ontspannen! De rest doen wij.

Wij kunnen de inboedel geheel of deels inpakken. In de meeste gevallen gebeurt dit de dag voor de verhuizing. Binnen een dag of dagdeel verpakt ons team alles in verhuisdozen, zodat het de volgende dag door de verhuizers efficiënt verhuisd kan worden. Dit kan geheel naar wens en op maat gepland worden.

De dag na de verhuizing kunnen we desgewenst alles weer uitpakken en in de desbetreffende kasten terug plaatsen.

Niets! Wij zijn zo op elkaar ingespeeld dat we - bij een gemiddelde verhuizing - binnen drie dagen alles tot in de puntjes kunnen verzorgen.

Dag 1 inpakken; dag 2 verhuizen met desgewenst demonteren en monteren en / of afvoeren van overbodige zaken; dag 3 uitpakken. Zo bent u binnen drie dagen geheel ontzorgd vanuit de oude woning al helemaal op uw plek in de nieuwe woning. Genieten!

Een kleinere of grotere verhuizing? Wij adviseren u graag.

Aan het einde van de verhuisdag kan gewoon per pin betaald worden. Denk eventueel aan het (eenmalig) omhoog zetten van het bedrag dat gepind kan worden. De factuur wordt per mail toegezonden.

Liever niet pinnen? Dan sturen we u gewoon een factuur, die u op uw gemak via de bank kunt betalen.

Dit is overbodig, u kunt bij ons een volledig verhuispakket in bruikleen nemen (maar ook kopen), inclusief stevige drielaags verhuisdozen, boekendozen, barreldozen, garderobe-boxen, verhuisstickers, inpakpapier, etc. Daarnaast maken wij gebruik van de duurzame beschermingsmaterialen van DuVeMa. Om schade aan uw inboedel te voorkomen adviseren wij om géén verhuisdozen van de bouwmarkt te gebruiken.

Ook last minute gaan wij uit onze weg om u te ontzorgen. Wilt u echter meer zekerheid - of heeft u een specifieke datum in gedachten - neem dan vier tot acht weken van tevoren contact op om een plek in onze agenda te reserveren.

Een gemiddelde verhuizing duurt een werkdag, ervan uitgaande dat de verhuisdozen zijn ingepakt.

Bekijk ook onze verhuistips voor meer tips in de voorbereiding: een goede voorbereiding is immers het halve werk.

In de meeste gevallen demonteren - en monteren - wij bedden en kasten. Onze handyman kan ook lampen afhalen en weer ophangen, en andere benodigde werkzaamheden uitvoeren.

Wij stemmen deze werkzaamheden graag op elkaar af, zodat u zelf niets meer hoeft te regelen.

Wij werken volgens de CAO Beroepsgoederenvervoer. Dit betekent dat er in weekenden, zon- en feestdagen een toeslag van 100% op de verhuiskosten van toepassing zou zijn. Hierdoor werken wij in de regel van maandag tot en met vrijdag. Het verhuispakket - indien van toepassing - wordt wel op zaterdagen gebracht en weer opgehaald.

Tijdens ons offertebezoek maken wij een inschatting hoeveel en welke dozen u nodig heeft. Op een zaterdag naar keuze leveren wij dan stevige drielaags verhuisdozen, boekendozen, barreldozen, (eventueel) garderobeboxen, verhuisstickers, inpakpapier, etc.

Het verhuispakket kan uiteraard ook tijdens kantooruren worden opgehaald. Het is wenselijk dat u dit vooraf bekend maakt, zodat wij alles voor u klaar kunnen zetten.

Ja zeker! Bij overbodig meubilair kijken we altijd eerst of we dit een tweede leven kunnen gunnen bij een van onze Kringloop-contacten. Tijdens de verhuisdag nemen we de kast mee.

Mocht de Kringloop niet geïnteresseerd zijn, kunnen we dit afvoeren. Een inschatting van deze kosten kunnen we tijdens het offertebezoek geven.

We ruimen ook vaker voor de verhuizing op, bijvoorbeeld voordat een woning op Funda wordt geplaatst. Zo oogt deze ruimer, wat de verkoop kan bespoedigen. Afhankelijk van het volume kunnen we dit vooraf ophalen, of u kunt zelf een afspraak inplannen via de website van onze Afval Ophaal Dienst via www.afvalophaaldienst.nl

Hulp nodig? Bel ons gerust zodat we met u meedenken naar de beste oplossing.

Onze Afval Ophaal Dienst neemt in principe alles mee zolang het niet gevaarlijk is en opgetild kan worden door de twee sterke teamleden. Zo nemen we met gemak een verscheidenheid aan huishoudelijk en werkplaats afval mee, zoals matrassen, meubels, elektronica, apparaten, televisies, fitnessapparatuur en meer.

Jazeker kunnen wij dat, met onze speciale Opslagdienst. Tijdens de offerte kunt u aangeven wat naar de tijdelijke woning gaat, en wat opgeslagen mag worden. De inboedel voor de tijdelijke woning kunnen wij ook verhuizen.

Er worden twee verhuisdata gepland: een om de inboedel op te halen, en een tweede om deze terug te brengen. Als dit pas over een jaar is, reserveren we een indicatieve datum die we later definitief kunnen plannen.

Tussentijds slaan we de inboedel op in onze beveiligde loods. Tijdens de offerte hoort u wat de maandelijkse opslagkosten zijn, deze kunnen maandelijks via automatische incasso betaald worden. U betaalt ook enkel de dagen dat u er gebruik van maakt, dit wordt niet afgerond naar een volle maand.

Ook dan staan wij voor u klaar. Of u nu binnen een week de inboedel terug wilt laten plaatsen, of pas na enkele maanden. Wij regelen het!

Maar natuurlijk, hier zijn wij dertien jaar geleden mee gestart - en dit doen we nog tot op de dag van vandaag. Denk hierbij aan een woning die bijvoorbeeld na verhuizing naar een verzorgingshuis of na een overlijden opgeleverd mag worden. Wij ontzorgen gedurende het gehele proces.

Het inventaris wordt zo veel mogelijk hergebruikt en krijgt een tweede leven via onder andere kringloopwinkels en de Kledingbank. Wat niet meer gebruikt kan worden, voeren wij netjes af. Ook kunnen wij eventueel kluswerkzaamheden verzorgen. Denk hierbij aan oplevering voor de Woningbouwvereniging, (deels) leegruimen van de woning voorafgaand aan de verkoop. Vraag gerust naar de mogelijkheden.

Wij zijn ‘kind aan huis’ bij de zorginstellingen in en om Roermond. Hierdoor kennen we de zogenaamde spelregels, waardoor we zo efficiënt (en rustig) mogelijk de verhuizing uit kunnen voeren.

Wij hebben veel ervaring in verhuizingen voor senioren, begrijpen de stress die hiermee gepaard kan gaan, en kunnen hierdoor van de verhuizing een fijne ervaring maken.

Neem zo spoedig mogelijk contact met ons op, zodat we de wensen kunnen bespreken en dit op een korte termijn uit kunnen voeren.

Er komt al genoeg op je af qua geregel rondom het overlijden, wij nemen met onze jarenlange ervaring op dit gebied deze zorg graag uit handen.

Wij komen altijd even (vrijblijvend) langs voor een offertebezoek. Uw ouders kunnen dan alvast kennis maken met een van onze medewerkers. Wij leggen rustig uit hoe het in zijn werk gaat, en voelen al snel aan waar de stress en spanning vandaan komt. Met onze ervaring kunnen we hierin geruststellen en uitleggen wat ze kunnen verwachten.

Op de verhuisdag zelf neemt de voorman alle tijd voor hun, als hij merkt dat zij zich ergens niet prettig bij voelen. Elke verhuizing is immers maatwerk.

Wij werken met een vast team van lokale verhuizers, die de omgeving en lokale gebruiken kennen en zo ook in kunnen spelen op vragen en onduidelijkheden. Onze verhuizers komen uit Roermond of directe omgeving, zijn representatief en ervaren. Tevens hebben zij hebben een opleiding gevolgd bij het Verhuiscollege van de Erkende Verhuizers, waar niet alleen de nadruk ligt op het ‘tillen en sjouwen’, maar ook op het menselijk aspect.

Wij zijn een Erkende Verhuizer en werken met opgeleide medewerkers om schade te minimaliseren. Daarnaast maken wij gebruik van de duurzame beschermingsmaterialen van DuVeMa.

Via het Garantiecertificaat bent u verzekerd voor schade, zonder eigen risico. In het geval van schade zorgen wij dat alles keurig afgehandeld wordt. Lees ook onze klantreviews voor meer informatie.

Wij werken samen met de - onafhankelijke - website Klantenvertellen. Elke verhuizing wordt hier in meegenomen, waardoor er een eerlijk en transparant beeld van onze dienstverlening wordt geschetst. Wij zijn er trots op dat we hier met een gemiddelde van 9,5 op de websitestaan.

Wij houden in onze planning altijd rekening met de zogenaamde ‘kleinere klus’. Dit kan een interne verhuizing zijn, waarbij bijvoorbeeld witgoed of meubels naar een andere ruimteverplaatst moeten worden.

Ook kan dit een kleine verhuizing zijn, waarbij bijvoorbeeld alleen enkele meubels naar een ander adres vervoerd moeten worden. Vraag gerust naar de mogelijkheden.

Ja, ook op zakelijk gebied ontzorgen wij graag. Neem hiervoor contact met ons op.

Lees vooral de ervaringen van onze klanten op de website Klantenvertellen, om een beter en onafhankelijk beeld te krijgen wie we zijn en wat we doen.

Met ruim dertien jaar ervaring kennen wij het merendeel van de woningen en buurten in en om Roermond op ons spreekwoordelijke duimpje, waardoor we uw verhuizing efficiënt uit kunnen voeren.

Wij werken met een vast team dat goed op elkaar ingespeeld is. Ons team weet wat hard werken is, maar kan ook goed de rust bewaren, aangezien verhuizen voor velen een spannende ervaring kan zijn, die stress met zich mee brengt. Topservice met een glimlach!

Tot slot werken wij met de duurzame verhuismaterialen van DuVeMa, uniek in Nederland. Hierdoor dragen wij ons steentje bij aan minder plastic, duurzaamheid én perfect verpakt meubilair.